Day 3 - Reisverslag uit Elizabeth, Verenigde Staten van Joostenymke - WaarBenJij.nu Day 3 - Reisverslag uit Elizabeth, Verenigde Staten van Joostenymke - WaarBenJij.nu

Day 3

Blijf op de hoogte en volg Joostenymke

17 Juni 2015 | Verenigde Staten, Elizabeth

We zijn vandaag met de metro richting brooklyn bridge gegaan. Metro's rijden hier overal en komen om de 15 min ongeveer. Voordat we naar brooklyn bridge gingen zijn we nog over de wallstreet gegaan. Mijn indruk, veel mannen in pak. Niet verkeerd toch. Hele dure auto's rijden er. Je kijkt je ogen uit. Natuurlijk wilde Joost graag de New york stock exchange zien. Waar hij vol trots op de foto mee staat.
Op internet staat dat de bridge 1.8 kilometer is maar de vraag is vanaf waar is het gemeten. met volle moed liepen we er overheen. maar halverwege waren we het al zat. Ook beetje van het lopen maar je hebt 3 meter aan de rechterkant waar ze aan de beide kanten lopen. Links is een stuk voor de fietsers. Het probleem echter is dat waar je ook vandaan komt iedereen loopt gewoon dom door. Ze gaan niet aan de kant. En dat is zo frustrerend want wij lijken als enigste een beetje moeite voor wil doen om tegen niemand aan te knallen.

We zijn helemaal doorgelopen en hebben mooie foto's kunnen schieten onder brooklyn bridge. Rustig parkje met veel groen en een plek waar trouwfoto's werden genomen.
We zijn met de metro weer terug gegaan want terug lopen zagen we niet meer zitten.
We hebben de bustour van downtown afgemaakt waardoor we oa het zuidelijke punt van het eiland waar de Vrijheidsbeeld staat beetje gezien hebben en het wijk chinatown.
Beetje foto's schieten en Joost luisterde mooi mee met de audio.
De hele dag was het warm weer maar wanneer we in de bus zaten was het echt verschrikkelijk koud. Kippenvel...
Nadat we weer in het centrum waren werd het iets warmer... mede door gebouwen en de mensen.
Pizza stuk erin en we konden weer verder slenteren.
Grappig was dat meneer Joost na de 1e dag voorstelde om gezond te eten maar wie wil steeds de vette hap??...

Rond gekeken op time square waar live pianomuziek werd gespeeld. Bathmens en spiderman waren er ook natuurlijk.
Joost is veelste goed voor deze wereld.... echt... Er waren rappers dat hun cd's aan het verkopen waren voor een vrije gift. Natuurlijk lijkt het er op dat je het gratis krijgt, het wordt zo in je handen gegeven. Maar net als overal in de wereld gebeurd het hier ook. Hij kijkt ook niet naar de kleintjes en geeft 5 dollar. Het gaf hem een goed gevoel dat hij dit deed maar zodra de man het geld kreeg liep hij weer verder..
... Tja..
En we zijn goed opgelicht met geldwisselen bij de wissel bank. Daar hebben we het maar niet meer over...
Al met al waren we het een beetje zat. We hebben vandaag ook een beetje de andere kant van NY mogen zien.
We hebben onze dag mooi afgesloten met veel bier en gezelligheid op onze balkon.

Dat werd een beetje laat... oeps!