Day 5 - Reisverslag uit Newton, Verenigde Staten van Joostenymke - WaarBenJij.nu Day 5 - Reisverslag uit Newton, Verenigde Staten van Joostenymke - WaarBenJij.nu

Day 5

Blijf op de hoogte en volg Joostenymke

19 Juni 2015 | Verenigde Staten, Newton

Het was vandaag een hele warme dag. Ongeveer 30 graden en vrij benauwd. We beginnen onze dag in het zuiden van manhattan. Met de metro zijn we die kant opgegaan nadat we uitstapten bij de bus station.
Metro is vrij makkelijk hier maar ben toch blij dat ik een eigen gids heb. Eigenlijk geen moment spijt gehad dat ik met hem op pad ben. Want hij weet alles over vervoer/systeem ect in NY. Super investering toch? Time is money!!!!!!

Maargoed we waren opweg naar onze laatste tour. De Brooklyn tour, dat begint in het zuiden van manhattan. Onze tour kaarten waren 72 uur geldig en we waren iets meer dan een uur over de tijd heen. Dat werd gokken, we hielden ons van de domme. Ze kijken toch niet streng na, dachten we. Helaas het werd wel gezien. Maar omdat we daar zolang hadden gewacht mochten we toch mee. (we hebben maar 5 min gewacht maar oke..)
Brooklyn is heel groot maar de tour vind ik zelf nergens op slaan. Je krijgt zo weinig te zien als je ziet hoe groot de wijk is. Jay-z is daar opgegroeid en op school geweest. Een huis in Brooklyn kost 1.8 miljoen. In manhattan trouwens is een huur voor een appartement 29.000 dollar. Dat is bijna gelijk aan euro, en de prijzen kunnen aardig oplopen.
Tour was opzich leuk maar vond het persoonlijk de minst leukste. Omdat in andere tours meer te zien/bezichtigingen was.
Het was ook nog hartstikke warm ook. Geen schaduw niks. En minuten wachten voor de stoplichten ivm de drukte. Dat was een minpuntje.
Nu hebben we 4 tours van de 5 gedaan.
- Down town
- Up town
- Bronx
- Brooklyn

Aangezien we toch benenden in manhattan weer terug kwamen wilden we graag naar de vrijheidsbeeld. Eigenlijk stond dit voor zaterdag op de planning maar dit komt toch beter uit.
We zijn naar pier 83 gegaan, wat een eind lopen is overigens..
En hebben gekozen om met een snelle speedboot te gaan ipv de zelfde tour en dan 3x zo lang.
We hebben new york passen en dat werkt perfect, de groene monster de beast is het geworden.
Ze maken er een showtje van met hun geklets en grappen. 1 iets is wel als je dit wil doen dat je nat kan worden. Met een temperatuur van 30 graden is dat totaal niet erg. boottocht was leuk en hard. 70 km p/u en nat werden we zeker weten. Maar het was een hele ervaring.

Vrijheidsbeeld van dichtbij kunnen zien en hele mooie fotos gemaakt.
Eenmaal op de pier kozen we toch om de empire state building te gaan bezichtigen. Ik wilde graag lopen want het leek niet zo ver, maar we hadden best de metro kunnen nemen. (gevolg is dat ik nu een blaar heb, au!) Het was mooi weer dus van boven zouden we beloond worden met een goed uitzicht. En inderdaad het uitzicht was prachtig.
We hebben 2 uur lang rond gelopen, gewacht dat het donker werd om nog meer fotos te maken.
Fotos is minder mooi dan in het echt, dat is altijd zo maar vooral als je nacht fotos gaat maken. Uitzicht is niet te beschrijven hoe mooi het is. Zelf vind ik de fotos dan echt tegen vallen.
Al met al was het alweer wat later in de avond en we moesten nog terug met onze bus. Savonds zijn 3 buslijnen op 1 gate. Wat natuurlijk een chaos opleverde. En lang wachten weer want zo als altijd is de bus nooit op tijd hier.

- Manhattan lijkt vanaf boven helemaal niet zo groot. En op de map valt het best mee. Maar in het echt zijn de afstanden echt heel groot.

Deze avond is afgesloten met iets te veel bier. Want Joost begon weer hard te snurken. hahhaha!

Misschien dat ik vanavond nog wat fotos erbij post maar anders wordt het morgen.