Day 6 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joostenymke - WaarBenJij.nu Day 6 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joostenymke - WaarBenJij.nu

Day 6

Blijf op de hoogte en volg Joostenymke

20 Juni 2015 | Verenigde Staten, New York

Vandaag moesten we nog 2 dingen doen. De rockfeller bezichtigen en Queens.
Het was een beetje bewolkt maar uitzicht is nog steeds redelijk te zien. Vanaf rockfeller kun je over de central park kijken. Bij de empire,rockfeller en one world trade centre moet je eerst door de beveiliging. Alles wordt gecheckt...
En in elk ingang staan er wel 3 of 4 beveiligers In het gebouw. Eigenlijk een mooi baantje want ze doen niet veel behalve praten, lachen en zelfs dansen.
We hebben nu alle drie gehad en alle wijken behalve queens. Daar is geen bus tour dus we moeten op onze eigen houtje de metro pakken en ergens uitstappen.
Waar we uitstapten kwamen we in chinatown van Queens terecht. Alles is het chinees en bijna geen blanke te bekennen. Behalve wij..
We zouden gaan uit eten in queens maar toch gelaten. We hebben veilig een hamburgertje gepakt, beetje fotos gemaakt en rond gelopen om vervolgens terug te gaan naar manhattan.
De reden voor de korte bezoek was dat ik mijn mint nike air schoenen had gevonden alleen... niet in mijn maat meer. Maar in manhattan daar was nog een winkel en waarschijnlijk hadden ze het daar. Aangezien de metroreis niet kort duurde hadden we niet zo veel tijd meer voor de sluitingstijd. Eenmaal in manhattan hadden ze ook mijn maat niet meer. :(
We hebben gezellig in een klein parkje een biertje gehad. Sfeer was gezellig. Onder de bomen met verlichting en op zaterdagavond. Om naar het busstation terug te gaan was het een pokken eind lopen. Met 3 blaren wat alleen maar erger werd was het even door bijten.
Bus net gemist helaas. Dan maar even naar de supermarkt en hangen voor new york times om vervolgens onze laatste bus te nemen.
Dat was New York voor zover.

We hebben veel gezien en echt alles kunnen doen wat we wilden. Een week zo rondslenteren is ook wel genoeg. Met gemende gevoelens rijden we onze droom uit.

Zondag laatste halve dag. Rustig aandoen, uitcheaken en naar de airport. Beginnen aan onze 8uur vliegreis. En de jetlag zal er zeker komen want we slaan een nacht over inprincipe. We komen maandag ochtend aan. Terwijl het hier dan net nacht is.

Liefs ons.