Day 1 - Reisverslag uit Elizabeth, Verenigde Staten van Joostenymke - WaarBenJij.nu Day 1 - Reisverslag uit Elizabeth, Verenigde Staten van Joostenymke - WaarBenJij.nu

Day 1

Blijf op de hoogte en volg Joostenymke

15 Juni 2015 | Verenigde Staten, Elizabeth

Rond 4:00 uur werden we opgehaald door mijn lieve collega.
We moesten rond 6:00 uur aanwezig zijn. Incheaken was een bijzondere ervaring. Je gaat tegenwoordig maar door 1 groot controle heen. Dat best snel verliep.
Bij de gate kregen we te horen dat we vertraging opliepen. Ook toen pas kregen we onze stoelen aangewezen. 2-3-2 we zaten in het midden.
Bijna 8 uur gevlogen, vermaakt met muziek en films en slapen. Vliegreis zelf viel best mee hoelang het was.
Eenmaal aangekomen stonden we in een lange rij. En het duurde en duurde maar. Ze vroegen dingen aan mensen en soms werd er 1 meegenomen naar achteren. Bij ons verliep dit aardig goed en snel. Na heel wat gegaap van de douane kregen we onze stempel.

We werden opgehaald door onze gastvrouw. Door haar kregen we veel informatie over onze buurt en nyc zelf. Even opgefrist en koffie met haar gedronken hebben we nadien besloten om nyc rond te lopen. Tegen 16.00 uur ongeveer. (Ny tijd dus 6uur terug) empire gezien en veel indrukken opgevangen.
Wat ze zeggen is waar... heel veel mensen met overgewicht. De vriendelijkheid is ook verschillend. Iedereen is op zich zelf maar er zijn wel mensen die je graag wil helpen.
Het gesprek beginnen ze met hi, how are you? Maar ze vragen echt niet hoe het met je gaat. Het betekend gewoon hi. Dat is wel even wennen we zijn namelijk vaak in de fout gegaan om daarop terug te antwoorden. Puur automatisme.

Rond 8.00 uur weer terug gegaan naar onze verblijf. Dat ligt in nee jersey, Elisabeth. Ongeveer 30 min van newyork city. We zijn de plaatselijke bar binnen gewandeld en biertjes benuttigd. We waren echt moe en ging rond 11.30 slapen. Met heel veel gesnurk......

• 18 Juni 2015 - 11:44

Marianne:

Wat leuk dat jullie nu een blog bij houden. Zo kunnen we mooi op de hoogte blijven. Wordt ik eindelijk niet meer wakker om 4.15 uur in de morgen van leuke appjes met foto :)